O Mustangu

„Mustang je poznat po svojim dostignućima i uživa status legende, a predstavlja i simbol slobode i optimizma čak i u onim delovima sveta gde ga ne prodajemo“, rekao je Stephen Odell, Fordov izvršni potpredsednik za Evropu, Bliski istok i Afriku. „Novi Ford Mustang sumira pristup agresivnim predstavljanjem, krajnje je moderan i tehnološki napredan, a istovremeno ne zapostavlja nasleđe koje generacijama unazad inspiriše Fordove kupce."

Od lansiranja Mustanga 1964, izašlo je više od devet miliona primeraka ovog modela. Čak i na Facebook-u predstavlja najcenjeniji automobil u istoriji, zabeležio je na hiljade nastupa u filmovima i televizijskim emisijama, a postao je i neizostavni deo muzičke scene i video igara. Sada se pridružuje gami od 25 novih vozila koje će Ford lansirati u Evropi u narednih pet godina

Prilikom razvoja novog Mustanga najviše pažnje je usmereno na vrhunske performanse, voznu dinamiku i upotrebljivost opreme. Niz naprednih tehnologija daje vozaču dodatnu sigurnost i samopouzdanje.

"Novi Mustang predstavlja jedan od najviše iščekivanih automobila svih vremena i mi smo oduševljeni što ćemo omogućiti vozačima u Evropi da iskuse model o kom sanjaju", rekao je Roelant de Waard, potpredsednik marketinga, prodaje i usluga u kompaniji Ford Evropa.

Karakter Mustanga

„Prvi utisak pruža samo jednu šansu, a kada prvi put ugledate ovaj automobil, sigurno će vam pre dočima biti pravi Mustang, prepun snage", rekao je Moray Callum, Fordov izvršni direktor dizajna za Severnu i Južnu Ameriku. Neke od ključnih dizajnerskih karakteristika novog Mustanga su:

• Nizak krov i širok „stav“

• Uglađen profil sa zakošenim vetrobranskim i zadnjim staklom

• Trodimenzionalna zadnja svetla sa tri paoka

• Moderna verzija legendarnog prednjeg dela u obliku grla morskog psa

Vozači Forda Mustang u kabriolet verziji biće impresionirani specijalno izolovanim krovom od lana, koji se sastoji od nekoliko slojeva i obezbeđuje prestižan izgled i komfornu vožnju. Čak i sa spuštenim krovom Mustang ima moderan profil i nudi uživanje u vožnji s vetrom u kosi.

Veliki i transparentni instrumenti dominiraju u prostranoj kabini, a arhitektura kokpita preuzeta je iz aviona te obezbeđuje da vozač dobija sve informacije o vozilu. Prekidači su ergonomski raspoređeni i prijatni na dodir. Širina vozila i novo zadnje oslanjanje ostavljaju više prostora za ramena i kukove putnika, a u prtljažnik mogu da stanu dva kompleta za golf.

Motor i oslanjanje

Izgled, zvuk i vozne karakteristike proizvode takav efekat da će vam se Mustang naprosto uvući pod kožu. On impresionira snagom i sofisticiranom šasijom i spreman je da ispuni očekivanja evropskih vozača u pogledu vozne dinamike.

Fordovom 5.0-litarskom V8 motoru sa 426 KS i 529 Nm okretnog momenta pridružio se novi 2.3-litarski EcoBoost. Ovaj motor takođe stavlja Mustanga u vrhunski rang jer pomoću turbo punjenja smanjuje potrošnju goriva i emisiju CO2 u skladu sa očekivanjima evropskih kupaca. "EcoBoost motor sa širokim opsegom obrtnog momenta impresionira vozača kada god on to poželi - na primer prilikom ubrzavanja, pri prolascima i u vožnji po krivudavim putevima", rekao je Dave Pericak, glavni inženjer modela Mustang.

Mustangov 2.3-litarski EcoBoost sa direktnim ubrizgavanjem, promenljivom geometrijom rada ventila i turbopunjačem garantuje izvrsne performanse. Jedinstveno projektovana usisna grana i kućište turbo punjača omogućavaju performanse u skladu sa očekivanjima vozača Mustanga. Ovaj motor razvija više od 309 KS i 407 Nm obrtnog momenta. Ako je vozilo opremljeno automatskim menjačem, vozač može birati između udobnosti i kontrole, a pri upravljaču su instalirane ručke za promenu stepena prenosa.

Oba 5.0L V8 i 2.3L EcoBoost motora su dostupna sa 6-stepenim manuelnim menjačem. Dodatno je dostupan i potpuno novi 10-stepeni automatski menjač sa SelectShift tehnologijom. SelectShift Vam omogućuje izbor između potpunog automatskog biranja brzina ili ipak ručnog biranja brzina menjačem bez uporabe ručice. Ovaj sofisticiran sistem u isto vrijeme obrađuje mnogo informacija pogonskog sklopa i upravljačke konzole i time Vam omogućuje uzbudljivu vožnju bez napora.

Novi Ford Mustang je opremljen potpuno novim sistemom prednjeg i zadnjeg oslanjanja. Prednje je dobilo na čvrstini i ujedno je postalo lakše, tako da omogućava izvrsnu kontrolu nad točkovima i podiže nivo upravljanja, kontrole i vožnje. Pozadi je implementirano novo nezavisno oslanjanje sa integralnom vezom. Geometrija, opruge, amortizeri i čaure su posebno konfigurisani za ekstremnu sportsku vožnju i evropske puteve. Novi zadnji zglobovi od aluminijuma doprinose smanjenju težine i obezbeđuju dinamičniju vožnju i lakše upravljanje.

Pametne tehnologije

Novi Mustang je opremljen mnogim inovativnim tehnologijama koje pružaju vozaču bolje informacije, više kontrole i povezanosti. Bilo da vozite po krivudavim putevima ili vikendom izađete na stazu, odabirom odgovarajućeg režima vožnje pomoću prekidača na središnjoj konzoli brzo ćete prilagoditi podešavanje kontrole motora i mjenjača, kao i nivo asistencije elektronske kontrole stabilnosti. Mustang je, dakle, osposobljen za svaku priliku.

Novi Mustang dolazi sa Ford SYNC 2 naprednim sistemom povezanosti. Preko ekrana visoke rezolucije, koji je osetljiv na dodir i podržava glasovne komande, on objedinjuje zabavu i informacije te omogućava jednostavan pristup navigacionom uređaju, audio sistemu, klimatizaciji, kao i lako povezivanje sa mobilnim telefonom. SYNC 2 integrisani sistem navigacije pruža split-screen opciju podeljenog ekrana sa detaljnim 3D prikazom raskrsnica, nazivima ulica, audio reprodukcijom, lokalnim sadržajem i Michelin turističkim vodičem. Pritiskom na taster za glasovne komande, dovoljno je da izgovorite „gladan sam“ i sistem će izlistati restorane u neposrednoj blizini.