Prema sadašnjosti

Tijekom protekle četvrtine stoljeća Ford se radikalno mijenjao. Sa uvođenjem modela Sierra 1982. Ford je vodio trend k efikasnom aerodinamičnom dizajnu. Slijedili su ostali proizvodi uključujući Escort, Scorpio, Mondeo i Focus – svi europski pobjednici za Automobil godine – dok su Escort i Focus osvojili vrhunski status najprodavanijeg automobila na svijetu. Transit je nastavio postavljanjem standarda na tržištu srednjih vanova, a nova generacija Fiesta sada radi na svojoj poziciji u visokokonkuretnom sektoru malih automobila.

 

Istočnoeuropska tržišta praćena otvaranjem Centralne i Istočne Europe svjedoci su preseljenja centrale Ford of Europe iz Warley-a u Köln. Preseljenjem još istočnije, Ford sada ima značajnu prisutnost u zemljama bivšeg Istočnog bloka i obnovio je svoje proizvodne veze s Rusijom, počevši proizvodnju Focusa 2002. u novoj tvornici blizu St. Petersburga.

 

Ford Grupa povećana je pripojenjem nekih najpoznatijih europskih marki – Jaguar, Aston Martin, Volvo i Land Rover. Njegovi proizvodi postavljaju industrijske standarde u izvedbi i upravljanju.

 

Ali iza svega toga stoji vizionarska izjava Henry Forda stara jedno stoljeće, a još uvijek zvuči istinito i skoro nakon 300 milijuna automobila kasnije: "Napravit ću motorni automobil za mnoštvo. Bit će dovoljno velik za obitelj ali dovoljno malen za nevještog pojedinca koji će lako njime upravljati, a bit će i dovoljno lagan kako bi bio ekonomičan za održavanje.

 

"Bit će napravljen od vrijednih materijala, a napravit će ga najbolji majstori koje novac može kupiti, prema najjasnijim dizajnima koje moderno inžinjerstvo može izumiti.

 

"Ali bit će tako jeftin da ga čovjek osrednjih sredstava može posjedovati i uživati sa svojom obitelji u blagodatima sretnog vremena provedenog u velikim otvorenim Božjim prostorima."

 

Da li ima još kompanija koje su nakon stotinu godina ostale tako bliske njihovim izvornim vrijednostima?

Bookmark & Share