Depresija, protekcionizam i rat u Europi

Problem s planovima za 1928. je bio taj što nije uzet u obzir nivo protekcionizma koji će se raširiti Kontinentalnim tržištima tijekom 30-ih godina kao rezultat depresije, niti neprijateljstvo koje će biti usmjereno protiv Forda, još uvijek shvaćanog kao "američki" proizvod, iako je poslovao u Europi dulje od mnogih domaćih proizvođača.

 

U Francuskoj, gdje je 1931. započela kampanja "Najprije kupi francusko", aktivno potpomognuta Renaultom i Citroenom, Fordov manager Maurice Dollfus je istaknuo doprinos Forda francuskom gospodarstvu: "Motor, stražnja osovina, limovi za konstrukciju i kotači dolaze izvana; šasija, prednja osovina, svjetla, hladnjak, električna oprema, generatori, gume i završni dio za karoseriju su iz Francuske... preživljavanje 30 000 ljudi ovisi o egzistenciji Ford Francuska."

 

To nije imalo velikog učinka i Ford Francuska je nastojao pojačati svoj image formiranjem saveza s davno osnovanom kompanijom Mathis iz Strasbourga, proizvodnjom V8 automobila pod imenom "Matford". Udruženje je trajalo manje od desetljeća. Nova Fordova tvornica sagrađena je krajem 1930. južno od Pariza, u Poissy-u ali proizvodnja jedva da je počela kad je objavljen Drugi svjetski rat.

 

Montažno postrojenje Ford Španjolska u Barceloni bilo je prva žrtva Civilnog rata. Okupirali su je anti vladini lojalisti dva tjedna od početka napada 1936. i tvornica se borila sve dok Barcelona nije pala u ruke Nacionalnim trupama generala Franca 1939. godine. Nikad se nije oporavila i bila je lokalno prodana 1954. godine.

 

Do kraja 1930. plan za integrirani Ford Europa je bio u ruševinama, zajedno sa modelima iz njemačke i francuske proizvodnje koji su imali sve manje i manje zajedničkog s britanskim proizvodima. Ironično, vjerovatno je bilo više koordinacije među Fordovim kontinentalnim europskim pogonima tijekom rata (u doba kad je tvornice u Francuskoj, Nizozemskoj, Belgiji i Danskoj kontrolirao Ford Njemačka) nego u mirno doba!

 

Doprinos britanske kompanije u ratno doba je bio značajan; Dagenham je proizveo više od 13 000 tracked (gusjeničastih) Universal Carrier-a, više od 250 000 V8 motora i preko 185 000 vojnih vozila, dok je specijalizirana tvornica u Manchesteru proizvela više od 30 000 27-litarske Rolls-Royce Merlin V12 motore jake snage za više nego slavne ratne avione kao što su Hurricane, Mosquito i Lancaster.

Bookmark & Share